(最終更新日:2024-04-26 17:45:10)
  オオサワ コウジ   OSAWA Koji
  大澤 康二
   所属   京都橘大学  国際英語学部 国際英語学科
   職種   助教
■ メールアドレス
  kyoin_mail
■ 学歴
1. 2016/02~2018/07 ウーロンゴン大学院 教育学アドバンスト(TESOL) 修士課程修了 修士
■ 資格・免許
1. 2015/11/15 TOEIC
2. 2015/09/26 IELTS
3. 2000/03/31 中学校教諭一種免許状(英語)
4. 2000/03/31 高等学校教諭一種免許状(英語)
■ 専門分野
外国語教育, 英語学 (キーワード:選択体系機能言語学 ジャンル 平和教育) 
■ 研究課題(テーマ)
1. 中高等学校で使用されている英語検定教科書のリーディング・タスクに含まれている平和教育に関わるイデオロギーの調査
2. 小中高等学校で使用されている英語検定教科書にあるリーディングとライティング・タスクの分類:ジャンルの観点から
■ 所属学会
1. 2018/04~ 日本機能言語学会(JASFL)
■ 論文
1. 2023/10 学術論文 「Genre mapping of reading tasks in Japanese EFL textbooks: Lower secondary school students’ reading experience in school genres」 Proceedings of JASFL 日本機能言語学会 17:45-56 (単著) Link
2. 2023/09 学術論文 「Integrating automated written corrective feedback into e-portfolios for second language writing: Notion and Notion AI」 RELC Journal SAGE Journal (単著) Link
3. 2022/11 学術論文 「Reflection on improving L2 learners’ speaking performance in distance learning」 Explorations in Teacher Development JALT 28(3):42-46 (単著) Link
4. 2022/10 学術論文 「Examination of writing tasks in English textbooks for lower secondary schools in an EFL context: A genre perspective」 Proceedings of JASFL 日本機能言語学会 16:15-26 (単著) Link
5. 2022/08 学術論文 「Identifying ideologies of war and peace in EFL reading material for peace education: Transitivity analysis within systemic functional linguistics」 The Paris Conference on Education 2022: Official Conference Proceedings The International Academic Forum (IAFOR) 323-336 (単著) Link
■ 学会発表
1. 2023/02/10 Examination of peace values in Japanese EFL textbooks for peace education: From the perspectives of the language of peace approach and systemic functional linguistics(The 3rd Southeast Asian Conference on Education (SEACE2023))
2. 2022/10/23 Examining the genre distribution in the reading tasks of Japanese EFL junior high school textbooks for literacy development: Systemic functional linguistics perspective(第30回日本機能言語学会秋期大会)
3. 2022/06/16 Identifying ideologies of war and peace in EFL reading material for peace education: A systemic functional linguistics approach(The Paris Conference on Education (PCE2022))
4. 2022/03/17 高校生の自由英作文の能力向上を目指した教材作成と指導: 選択体系機能言語学の観点から(第9回 JACET 英語教育セミナー)
5. 2021/10/24 中学校英語教科書におけるライティング・タスクのジャンル分析(第29回秋季大会日本機能言語学会)
■ 科研費・外部資金等
1. 2024/04~  小中高連携による英語読み書き教育の探究:英語検定教科書のジャンル分析 科学研究費助成事業 基盤研究(C) Link