(最終更新日:2025-05-13 19:00:37)
|
■ メールアドレス
|
■ 学歴
1. |
2016/02~2018/07 |
ウーロンゴン大学院 教育学アドバンスト(TESOL) 修士課程修了 修士 |
|
■ 資格・免許
1. |
2015/11/15 |
TOEIC |
2. |
2015/09/26 |
IELTS |
3. |
2000/03/31 |
中学校教諭一種免許状(英語) |
4. |
2000/03/31 |
高等学校教諭一種免許状(英語) |
|
■ 専門分野
外国語教育, 英語学 (キーワード:選択体系機能言語学 ジャンル 平和教育)
 |
|
■ 研究課題(テーマ)
1.
|
中高等学校で使用されている英語検定教科書のリーディング・タスクに含まれている平和教育に関わるイデオロギーの調査
|
2.
|
小中高等学校で使用されている英語検定教科書にあるリーディングとライティング・タスクの分類:ジャンルの観点から
|
|
■ 所属学会
1. |
2018/04~ |
日本機能言語学会(JASFL) |
|
■ 論文
1.
|
2025/02
|
学術論文
|
「Using ChatGPT for generating automated written corrective feedback from a functional linguistic perspective: Affordances for argumentative writing instructions」 Memoirs of Kyoto Tachibana University Kyoto Tachibana University 51:39-50 (単著)
|
2.
|
2024/12
|
学術論文
|
「Integrating automated written corrective feedback into e-portfolios for second language writing: Notion and Notion AI」 RELC Journal SAGE Journal 55(8):881-887 (単著)
|
3.
|
2023/10
|
学術論文
|
「Genre mapping of reading tasks in Japanese EFL textbooks: Lower secondary school students’ reading experience in school genres」 Proceedings of JASFL 日本機能言語学会 17:45-56 (単著)
|
4.
|
2022/11
|
学術論文
|
「Reflection on improving L2 learners’ speaking performance in distance learning」 Explorations in Teacher Development JALT 28(3):42-46 (単著)
|
5.
|
2022/10
|
学術論文
|
「Examination of writing tasks in English textbooks for lower secondary schools in an EFL context: A genre perspective」 Proceedings of JASFL 日本機能言語学会 16:15-26 (単著)
|
6.
|
2022/08
|
学術論文
|
「Identifying ideologies of war and peace in EFL reading material for peace education: Transitivity analysis within systemic functional linguistics」 The Paris Conference on Education 2022: Official Conference Proceedings The International Academic Forum (IAFOR) 323-336 (単著)
|
5件表示
|
全件表示(6件)
|
|
■ その他
1.
|
2025/05
|
その他(解説・一般記事)
|
Why critical language awareness matters in the reading classroom, and how to teach It TESOL Connections TESOL International Association 3(5) (単著)
|
|
■ 学会発表
1. |
2025/03/25 |
Reading and writing tasks in EFL primary school textbooks: From the perspective of genres of schooling(The 11th Asian Conference on Education & International Development) |
2. |
2025/03/19 |
Critical language awareness of EFL reading materials about gender equity(TESOL 2025 International Convention & Expo) |
3. |
2023/08/06 |
日本の小・中・高等学校における英語リテラシー教育:ジャンルの観点から(第 59 回 (2023 年度) 片平会夏期研究会) |
4. |
2023/02/10 |
Examination of peace values in Japanese EFL textbooks for peace education: From the perspectives of the language of peace approach and systemic functional linguistics(The 3rd Southeast Asian Conference on Education (SEACE2023)) |
5. |
2022/10/23 |
Examining the genre distribution in the reading tasks of Japanese EFL junior high school textbooks for literacy development: Systemic functional linguistics perspective(第30回日本機能言語学会秋期大会) |
6. |
2022/06/16 |
Identifying ideologies of war and peace in EFL reading material for peace education: A systemic functional linguistics approach(The Paris Conference on Education (PCE2022)) |
7. |
2022/03/17 |
高校生の自由英作文の能力向上を目指した教材作成と指導: 選択体系機能言語学の観点から(第9回 JACET 英語教育セミナー) |
8. |
2021/10/24 |
中学校英語教科書におけるライティング・タスクのジャンル分析(第29回秋季大会日本機能言語学会) |
5件表示
|
全件表示(8件)
|
|
■ 科研費・外部資金等
1. |
2024/04~
|
小中高連携による英語読み書き教育の探究:英語検定教科書のジャンル分析 科学研究費助成事業 基盤研究(C)  |
|