1. |
2024/09/24 |
大学適応コンピテンスチェックリストの作成と日本の高校生における獲得コンピテンスに関する現状(日本認知行動療法学会第50回記念大会) |
2. |
2024/09/24 |
小学校高学年児童を対象とした問題解決訓練の効果の検討―抑うつおよび行動抑制/行動賦活傾向に着目してー(日本認知行動療法学会第50回記念大会) |
3. |
2024/09/23 |
児童生徒を対象としたSOSの出し方に関するストレスマネジメント教育の効果―小学生と中学生を対象とした実践の比較ー(日本認知行動療法学会第50回記念大会) |
4. |
2024/09/23 |
学校における認知行動療法型ストレスマネジメント教育の実践とその課題(日本認知行動療法学会第50回記念大会) |
5. |
2024/09/23 |
進学校の高校生を対象としたストレスマネジメント教育の効果―学業ストレス状況下におけるセルフコントロールをねらいとして―(日本認知行動療法学会第50回記念大会) |
6. |
2024/09/15 |
ストレスマネジメント教育が未実施の高等学校での実践事例に基づく促進要因と阻害要因の検討(日本教育心理学会第66回総会) |
7. |
2024/08/24 |
ストレスマネジメントの知識理解チェック項目の検討(日本ストレスマネジメント学会第22回学術大会・研修会) |
8. |
2024/08/24 |
ストレスマネジメント教育の学校現場への普及の阻害要因と対策の検討(日本ストレスマネジメント学会第22回学術大会・研修会) |
9. |
2024/08/24 |
ストレスマネジメント教育の社会実装スキームの検討(日本ストレスマネジメント学会第22回学術大会・研修会) |
10. |
2024/07/23 |
Effects of Psychoeducation Based on Behavior Activation Therapy for children in Japan.(33rd International Congress of Psychology) |
11. |
2024/07/23 |
Effects of Stress Management Focused on Controllability to Exam Stressors on High-School Students.(33rd International Congress of Psychology) |
12. |
2024/03/16 |
学校現場におけるストレスマネジメント実践例(日本学校メンタルヘルス学会第27回大会) |
13. |
2023/10/07 |
ストレスチェックやメンタルヘルスチェックに基づく心理援助や予防教育(日本認知・行動療法学会第49回大会) |
14. |
2023/10/07 |
ストレスマネジメントモデルを基盤とした高校生の抑うつモデルの検討―被援助志向性および活性化/回避に着目してー(日本認知・行動療法学会第49回大会) |
15. |
2023/10/07 |
未就学期の保育者を対象としたメンタルヘルスリテラシープログラムの有効性(日本認知・行動療法学会第49回大会) |
16. |
2023/09/15 |
小学校適応のための準備チェックリストの作成(日本心理学会第87回大会) |
17. |
2023/09/15 |
高校生を対象とした認知行動療法に基づく集団ストレスマネジメントの効果の検討(日本心理学会第87回大会) |
18. |
2023/08/29 |
幼保小連携の実践と課題(日本教育心理学会第65回総会) |
19. |
2023/07/29 |
学校で集団ストレスマネジメントを導入する際の実践者の立場から(日本ストレスマネジメント学会第21回学術大会・研修会) |
20. |
2023/07/29 |
小学校高学年児童を対象とした対面型および遠隔型ストレスマネジメントの効果の比較ー認知再構成法および問題解決訓練を用いてー(日本ストレスマネジメント学会第21回学術大会・研修会) |
21. |
2023/06/01 |
Effectiveness of Behavioral Activation Approach for Children Considering Declaration of a State of Emergency due to COVID-19.(10th World Congress of Cognitive and Behavioral Therapies 2023) |
22. |
2023/06/01 |
Perceived Contingecy Enhancement Trials in Parent Programs.(10th World Congress of Cognitive and Behavioral Therapies 2023) |
23. |
2023/06/01 |
Practive of Remote Group Stress Management and its Effectiveness and Limitations.(10th World Congress of Cognitive and Behavioral Therapies 2023) |
24. |
2023/03/16 |
学校現場におけるストレスマネジメント実践例(日本学校メンタルヘルス学会第27回大会) |
25. |
2022/11 |
定時制高校に通う生徒を対象としたストレスマジメントが被援助志向性と活性化/回避に及ぼす効果の検討(日本ストレスマネジメント学会第20回学術大会・研修会) |
26. |
2022/11 |
新型コロナウイルス感染症流行に伴う行動制限状況を考慮した行動活性化療法の有効性の検討(日本健康心理学会第35回大会) |
27. |
2022/10 |
児童集団を対象とした対面および非対面による問題解決訓練が不安に及ぼす効果(日本・認知行動療法学会第48回大会) |
28. |
2022/09 |
Comparison of Effects of Online and Face-to-Face Problem-Solving Training on Anxiety Traits and Cognitive Distortions in Upper Elementary School Students.(52th European Association for Behavioural and Cognitive Therapies) |
29. |
2022/09 |
Effects of cognitive restructuring on anxiety in elementary school students: a comparison of face-to-face and online interventions.(52th European Association for Behavioural and Cognitive Therapies) |
30. |
2022/09 |
Examining the effectiveness of a coping skills intervention for anxiety for junior high school students amidst the COVID-19 pandemic.(52th European Association for Behavioural and Cognitive Therapies) |
31. |
2021/10 |
問題解決訓練の実施による高校生の活性化/回避傾向の機能的変容と抑うつとの関連(日本・認知行動療法学会第47回大会) |
32. |
2021/09 |
定時制高校に通う生徒を対象とした抑うつ予防を目的としたストレスマネジメントの効果の検討(日本ストレスマネジメント学会第19回学術大会・研修) |
33. |
2021/09 |
高校生の抑うつ症状と生活支障度の関連(日本心理学会第85会大会) |
34. |
2021/07 |
Effects of Problem-Solving Training on Behavioral Activation/Avoidance for PTSD Symptoms Among Students Affected by the Great East Japan Earthquake.(7th Asian Cognitive Behavior Therapy Conference.) |
35. |
2021/07 |
Issues and Considerations of Effectiveness in Preventive Support for Anxiety in Children.(7th Asian Cognitive Behavior Therapy Conference.) |
36. |
2021/07 |
Predictors of Behavioral Activation for Depression Among Students Affected by the Great East Japan Earthquake 7th Asian Cognitive Behavior Therapy Conference.(7th Asian Cognitive Behavior Therapy Conference.) |
37. |
2021/07 |
Psychological Processes of Self-Diagnosis of Depression Using the Internet.(7th Asian Cognitive Behavior Therapy Conference.) |
38. |
2021/07 |
Using Behavioral Theory to Examine Core Competencies Required to Support Children with Developmental Disabilities.(7th Asian Cognitive Behavior Therapy Conference.) |
39. |
2020/09 |
Effects of group behavioral activation intervention on functional change of behavioral inhibition / activation for children.(50th Congress of the European Association for Behavioural and Cognitive Therapies.) |
40. |
2020/09 |
Group cognitive behavioral therapy for students affected by the Hiroshima heavy rain disaster(50th Congress of the European Association for Behavioural and Cognitive Therapies.) |
41. |
2019/09 |
Examining depression and anxiety during school refusal -interviews with adults who experienced school refusal during adolescence-.(International College of Psychosomatic Medicine World Congress 2019.) |
42. |
2019/09 |
Long-term transition of PTSD and depression symptoms on high school students in the affected area of the Great East Japan Earthquake.(International College of Psychosomatic Medicine World Congress 2019.) |
43. |
2019/09 |
Short-term mindfulness based psycho-education and practice improves posttraumatic stress reaction and mental health in Japanese.(International College of Psychosomatic Medicine World Congress 2019.) |
44. |
2019/09 |
The effects of behavioral activation approach on depression among students affected by the Great East Japan Earthquake.(International College of Psychosomatic Medicine World Congress 2019.) |
45. |
2019/07 |
Effects of a group stress management program for residents of a welfare facility for children with disabilities.(World Congress of Behavioral and Cognitive Therapy 2019.) |
5件表示
|
全件表示(45件)
|